8.ABC - VOZ

Datum 23.4.2020
8.ABC - VOZ

Týdenní plán na 7. a 8. týden distanční výuky

Milí osmáci,

 i tento týden je kratší, v pátek bude  další státní svátek, takže nás čeká jen rozšíření úkolu z minulého týdne, a to na dobrovolné bázi. Pokud jste ještě nestihli zkouknout dokument a zaznamenat své myšlenky k tomuto tématu, máte k tomu příležitost tento týden. Pokud jste již viděli a zamysleli se (možná dokonce i změnili něco ve svém chování vůči jídlu), máte v podstatě hotovo a můžete tento týden VOZ vypustit. Nebo se můžete pustit do dobrovolného pokračovaní:

Podělte se o své nápady, zkušenosti, myšlenky,... s ostatními a napište mi a ostatním do příspěvků v MS Teams! Můžete i reagovat na příspěvky ostatních spolužáků. Můžete sdílet to, jak to s jídlem máte u vás doma nebo to, co jste si zapsali do sešitu metodou INSERT. Na vaše příspěvky se těším a ráda to s vámi proberu ;-)

Původní zadání z minulého týdne zde:

Stále se ve většině předmětech zabýváte jídlem a pitím a ani VOZ zase nebude výjimkou. Podíváme na toto téma ještě z jiného úhlu pohledu. Někdo jídlo neřeší, někdo si hlídá, aby jedl zdravě, někdo se přežírá a někdo bohužel nemá co jíst. I v tomto kontextu je téměř šokující, kolik dobrého, nezávadného, chutného či alespoň poživatelného jídla jsou lidé schopni jen tak vyhodit! Zamýšleli jste se někdy nad tím, jestli náhodou neplýtváte jídlem? Myslím, že toto téma jsme několikrát zmiňovali v souvislosti se školní jídelnou, ale je to téma, které se týká hlavně našich domácností.

1. Zamyslete se tedy nad těmito dvěma otázkami a klidně si k tomu napište své poznámky a nápady do sešitu:

Jak řešíš plýtvání jídlem u vás doma? 

Kdyby ses rozhodl/a řešit plýtvání jídlem u vás doma, jak bys postupoval/a? 

Máte rozmyšleno?

2.Tak se podívejte na tento dokument z Jednoho světa: Just eat it

3. Po zhlédnutí filmu použijte k jeho reflexi metodu I.N.S.E.R.T. Papír či stránku v sešitě si rozdělte na čtyři pole a do každého postupně napište znaménka plus (+), minus (-), vykřičník (!) a otazník (?); ke znaménkům pak připište své odpovědi del návodu. 

plus (+): Co na filmu vnímáš jako pozitivní, co se ti líbilo a s čím souhlasíš?   

minus (-): Co naopak vnímáš jako negativní, co se ti nelíbilo a s čím nesouhlasíš?   

vykřičník (!): Co bylo ve filmu nového, co jsi nevěděl nebo co považuješ za jeho nejsilnější část?   

otazník (?): Vyvstaly ti po zhlédnutí filmu nějaké otázky? Jaké? Sepiš je. Můžeš se pustit i do vyhledávání odpovědí. 

 

Přeju hezký zkrácený týden :-)